Aantal berichten : 1013 Leeftijd : 55 Localisation : Almelo Registration date : 22-01-07
Onderwerp: Skinshader in de materialroom zo feb 04, 2007 12:54 pm
Skinshader in de materialroom
Dit heb ik uit de tutorial gehaald van poser zelf, maar was nogal wat onduidelijk, maar door dit te gebruiken wordt de huid wat echter en mooier van, en kun je hetzelf veel beďnvloeden.
TIP: Sla geregeld tussendoor op zodat je niet alles overnieuw hoeft te doen
Normale render met real shader
Admin schreef:
New Node
Hoe te maken en verbinden, je ziet dit bij meerdere lessen,uitleggen.
Re-muisknop--New node--2D textures--Image map (ik heb hier een voorbeeld gegeven van 2D textures, maar dit geld voor alle nodes zo)
Links naast het woord van de node staat een soort van stekkertje , ga hier met de li-muisknop ingedrukt opstaan en trek deze naar diffuse color of specular color of waar het heen moet in de posersurface.
Volg nu goed de lijnen van de printscreen en zet de instellingen precies zoals op de printscreen. NN=New Node fastscatter-->NN--lighting--special--fastscatter skin-->NN--lighting--special--skin blender-->NN--math--blender math_funtions-->NN--math--math_functions edge_blend-->NN--math--edge_blend Doe dit bij alle materialen waar skin voor staat en lips en nipples
Om het makkelijker te maken kun je bij materialen die dezelfde afbeedling hebben alles copďeren, re-muisknop in het veld in de materialroom--select all--copy bv. bij skinhead en plak het weer bij lips re-muisknop--paste alle nodes komen op de goede plaats en wordt ook goed verbonden. let wel dit kan alleen als er een zelfde afbeelding is gebruikt.