Aantal berichten : 1013 Leeftijd : 55 Localisation : Almelo Registration date : 22-01-07
Onderwerp: Dynamisch kleed maken wo feb 07, 2007 1:40 pm
Dynamisch kleed maken
Maak van dit dit
Ga naar Props--Librarie--Primitives en laad de Cylinder scale op 250 Laad de Square Hi-Res yTran op 2,357 zo komt deze zwevend boven de cylinder.
Ga naar de Cloth Room
Klik op New Simulation er staat Sim_1 dit laten we zo zet start en end frame allebei op 1 vinkje voor Cloth self-collision en Drape frames op 25 klik OK.
Klik nu op Clothify er staat al Clothplane_1 is dit niet zo klik op het pijltje en zoek deze op in de props. klik op clothify
Klik op Colide Against..... klik op Add/Remove en vink onderstaande aan en klik ok.
Klik nu Simulations Settings...aan en Calculate drape, nu zie je een klein filmpje voorbij komen waarbij de Square Hi-Res zich om de cilinder vormt.
Vindt je het resultaat niet zo mooi, klik dan weer op Simulation Settings en zet bij Drape frames de getallen tussen 10 en 25
Probeer maar is verschillende settings uit dan zie je wat er gebeurt.
Nu kun je het een textuurtje geven net wat je wilt.
---------------------------------------------
Dit was de uitleg, je kunt nu natuurlijk gaan experimenteren. je kan de grootte van de Square Hi-res anders maken en over wat anders laten gaan, gewoon even uitproberen wat je leuk vindt.
Let wel op, zet bij Colide Against..... bij Add/Remove altijd een vinkje bij de ground en het object waar het overheen moet.
---------------------------------------------
LET OP Je kunt als PZ3 opslaan, maar als je de volgende dag verder wilt gaan, is je dynamische doek gewoon weer een Square Hi-Res en moet je het opnieuw draperen, waardoor het resultaat weer anders uitvalt.
---------------------------------------------
Nou ik zou zeggen, maak er wat van, verstop van alles onder je doek.
Voorbeelden
Cilinders verschillend van maat rondom het figuur en daar de Square Hi-Res overheen gedrapeerd
Square Hi-Res over een bank gedrapeerd en eentje op de grond.
Laatst aangepast door Admin op ma jul 20, 2009 4:55 am; in totaal 1 keer bewerkt