De morphs zitten in de librarie map en beginnen meestal met een ! vb. !DAZ--!CDI en in die mappen zit een map van je figuur en head en body (ligt eraan wat je hebt aangeschaft) dan in de !DAZ map zitten ook nog weer Deltas en Chanvis mappen. Dit alles moet in de hoofdruntime komen, doe je ze in de aparte runtimes zullen ze niet werken en Poser loopt vast.
En dan heb je ook nog de mappen met de INJ. en REM bestanden, deze bevinden zich in de pose map deze mag je gerust in een runtime buitenom plaatsen, geen probleem.
Laatst aangepast door Admin op wo jul 22, 2009 4:11 pm; in totaal 7 keer bewerkt
Admin
Aantal berichten : 1013 Leeftijd : 55 Localisation : Almelo Registration date : 22-01-07
Onderwerp: Karakter toepassen vr jan 26, 2007 1:39 pm
Karakter toepassen
Heb je een karakter aangeschaft, dan hoef je alleen op INJ. te klikken in de librarie--pose--map karakter en er komt vanzelf een leuk koppie op je figuur, en/of het lichaam verandert.
Wil je dat weer verwijderen klik dan op REM. en het karakter word weer verwijdert.
-------------------------------------------
Plaats de Head en/of Body Morphs in de hoofdruntime van Poser zelf als je aparte runtimes hebt aangemaakt voor verschillende figuren. (zie uitleg van de "runtime") Doe je dit in de aangemaakte runtime van een figuur dan loopt Poser compleet vast.
-------------------------------------------
Het kan zijn dat poser om de inj. en rem.bestanden vraagt, Als ze goed zijn geplaats zoals boven beschreven gebeurt dit niet.
Hieronder staat beschreven als het wel gebeurt waar het te zoeken.
Als je op een INJ. klikt in de librarie--pose en poser vraagt om het bestand--pz2
Zoek deze op in de hoofdruntime--libraries in de map !DAZ en dan je gekozen figuur en dan in de map head of body ligt eraan wat je hebt aangeklikt en dan zoek je het in de map Deltas voorbeeld van een pz2 bestand-- InjDeltas.EarSmall.pz2
Als je op een REM klikt in de librarie--pose en poser vraagt om het bestand-- pz2 Zoek deze op in de hoofdruntime--libraries in de map !DAZ en dan je gekozen figuur en dan in de map head of body ligt eraan wat je hebt aangeklikt en dan zoek je het in de map ChanVis voorbeeld van een pz2 bestand--Hide.EarElven.pz2
Laatst aangepast door Admin op wo jul 22, 2009 4:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Admin
Aantal berichten : 1013 Leeftijd : 55 Localisation : Almelo Registration date : 22-01-07
Onderwerp: Creër je eigen karakter vr jan 26, 2007 1:46 pm
Creër je eigen karakter
In de librarie--pose vind je een map met INJ.<>REM. ze worden los in de pose map geïnstalleerd ik heb ze in een map met de naam INJ.REM geplaats.
Wil je nu de ogen veranderen kies je de Eyes INJ. en klik op de gekozen INJ. om het toe te passen.
Als je een INJ. hebt toegepast, onstaat er in de parameters een nieuwe dial met de naam van de INJ. nu kun je hieraan draaien om je figuur een ander uiterlijk te geven, bv. een open mond of ogen die dicht zijn, etc.etc.
Wil je toegebrachte INJ. weer verwijderen klik dan in REM map op (vb) eyes.REM en de dial verdwijnt weer uit de parameters.
En zo ga je net zolang door tot je tevreden bent. Nu kun je als je wilt het gaan opslaan.
Laatst aangepast door Admin op wo jul 22, 2009 4:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Admin
Aantal berichten : 1013 Leeftijd : 55 Localisation : Almelo Registration date : 22-01-07
Onderwerp: Opslaan van je eigen karakter vr jan 26, 2007 2:07 pm
Opslaan van je eigen karakter
Ben je helemaal tevreden met je karakter, door aan de parameters te draaien gaan we het opslaan.
Maak voordien een map aan in de runtime van je keuze en open deze runtime in je poser. (zie uitleg meerdere runtimes)
----------------------
Eerst de uitleg voor het gezicht (dus alleen het gezicht te hebben verandert)
Dit kun je op 2 manieren opslaan, ligt eraan waar je voor kiest.
Het makkelijkste is in de librarie--Expression Klik onderaan op het plus ( + ) geef het een naam, typ deze in het tekstveld in. Klik teken 2x over op OK, verder hoef je niks te doen, en voila je ziet het zojuist gemaakte gezicht verschijnen in de librarie.
Zet daarna alles in de parameters weer op 0, door deze te resetten en sla deze op als default, zodat je altijd het gewone gezicht weer kunt nemen.
------------------------------
In de librarie--pose heb je 3 keuzes gezicht, ogen en lichaam.
Eerst het gezicht uitleg. Klik wederom op het plusje ( + ) onderaan in de librarie--pose geef het een naam in het tekstveld.
Klik nu op Select subject deselecteer nu alles behalve UNIVERSE,naam jouw figuur en head (ik heb hiervoor Staci gebruikt)
Klik op OK
Dan krijg je een popup mat de vraag? "Inclube morph channels in pose set?" kies hier yes, klik op OK.
Dan krijg je een popup mat de vraag? "Would you like to save a single frame entry?" Vinkje voor single frame, klik op OK.
Zet alles in de parameters weer op 0, door deze te resetten en sla deze op als default, zodat je altijd het gewone gezicht weer kunt nemen. en herhaal bovenstaande
-----------------------
Nu kun je dit ook alleen met de ogen doen, als je bv. katteogen of wat anders ervan maakt deselecteer dan bij bovenstaande printscreen alles behalve UNIVERSE, naam van figuur en beide ogen Deze ook weer resetten en opslaan als defaulteyes
-----------------------
Als je het lichaam hebt verandert en het gezicht onverandert hebt gelaten deselecteer nu in de printscreen head en beide ogen en geef het een naam, reset de parametersweer en sla op als default body
------------------------
Je kunt ook alles in 1 geheel opslaan, dus head,eyes en body tegelijk, dan hoef je niks in de printscreen te deselecteren.
Laatst aangepast door Admin op wo jul 22, 2009 4:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt