BB Art & Design
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

BB Art & Design

Poser tutorials attachted to Design & Artwork
 
IndexZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Cartoon technieken

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Admin

Admin


Vrouw Aantal berichten : 1013
Leeftijd : 55
Localisation : Almelo
Registration date : 22-01-07

Cartoon technieken Empty
BerichtOnderwerp: Cartoon technieken   Cartoon technieken Icon_minitimewo jan 31, 2007 5:04 am

Cartoon technieken
----------------------------------
Alleen voor Poser 5,
in poser 6 gaat het met 1 klik,
ws. in Poser 7 dan ook.
----------------------------------

Cartoon maken met --Z-Techniek

Cartoon technieken Cartoon%281%29

Hier gaan we leren een cartoon te maken.
Het is erg simpel.

We gaan eerst testen,
kun je zien wat er straks gaat gebeuren.

Zoek een leuk figuurtje op,
en zet de zScale op 5,
nu zie je direct wat er gebeurt.

Draai je figuurtje is rond en je ziet een de zijkant een plat figuur.

Nu reset je zScale weer,
en ga je het kleding en haar geven.

-----------------------------------------------------------------------------------------
Herhaal onderstaande uitleg bij alle kledingstukken en schoenen en haar
(Haar uit de Props en Hair librarie hoeft niet)

-----------------------------------------------------------------------------------------

Zorg dat onder je werkvlak een kledingstuk is geselecteerd,
nu ga je naar --Figure--Set Figure Parent

VB --> Cartoon technieken Parent

nu opletten...........

Kledingstukken verbinden aan figure 1--HIP
Like a Star @ heaven broek
Like a Star @ heaven broekpak
Like a Star @ heaven rok
Like a Star @ heaven jurk
Like a Star @ heaven schoeisel

Kledingstukken verbinden aan figure 1--CHEST
Like a Star @ heaven trui
Like a Star @ heaven bikinitop
Like a Star @ heaven jas
(alles dus voor de bovenkant)

Wat verbinden aan figure 1--HEAD
Like a Star @ heaven haar

Like a Star @ heaven Heb je bv. een armband of ring dan figure 1--HET DESBETREFFENDE LICHAAMSDEEL

Nu gaan we 2 lichten verwijderen,
Cartoon technieken Light
klik op nr. 4 en dan op nr.2 de vuilnisbak en weg is je licht.

Nu houden we 1 licht over zet de kleur op wit.
Zet dit licht precies in net midden van bovenstaande balletje,
zorg dat het licht op infinite staat.
Zorg dat onder het werkvlak figure 1 en body staat,

Nu ga je je figuur een pose geven,

Let wel,
als je een pose hebt gegeven en je hebt je zScale geminimalisserd naar 5 kun je je figuurtje niet meer draaien omdat het dan plat wordt.
Sommige poses vallen gewoon heel raar uit,
zorg dat je een pose neemt die je figuur van de voorkant bekijkt.

Nu zet je de zSale op 5 en voila even renderen en klaar is kees


Laatst aangepast door op wo jan 31, 2007 7:39 am; in totaal 5 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bb-art-design.com/
Admin

Admin


Vrouw Aantal berichten : 1013
Leeftijd : 55
Localisation : Almelo
Registration date : 22-01-07

Cartoon technieken Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cartoon technieken   Cartoon technieken Icon_minitimewo jan 31, 2007 5:30 am

Cartoon maken met --Antialias Document



-------------------------------------
Deze uitleg hebben we te danken aan -=DWM=-
http://www.cgs-studio.nl/
(lid van HetNet clubs van poser)
-------------------------------------

Je hebt wel een fotobewerkingsprogramma nodig.

Oke we beginnen.
Maak je scene zoals je dat wilt,
gebruik geen cyclorama (planten en bomen zien er niet mooi uit)
(Ik heb wel cyclorama gebruikt en heb alles verwijdert zodat alleen de achtergrond overbleef)

Ga naar Display--Document Style--Cartoon w/lines
nu zie je onderstaande
Cartoon technieken Cartoon01
Zoals je ziet verschilt het per figuur wat voor kleur het krijgt.

Sommige haarsoorten zien er zo uit in cartoonstyle--> niet gebruiken
Cartoon technieken Haar
Zo zien de planten van cyclorama er ook uit en misschien wel meerdere dingen.

Ziet je haar er zo uit in cartoonstyle--> wel gebruiken
Cartoon technieken Haar01

berichtje Test dus voordien je haar.

Nu gaan we renderen maar niet op de gewone manier.

Render--Antialias Document
Je ziet bijna niks gebeuren en het gaat heel snel,
nadien zijn de lijnen wat gaver van structuur.

Like a Star @ heaven Bij alleen een figuurtje zonder achtergrond :
opslaan als PNG. zodat het transparant wordt opgeslagen
( File--Export--Image--PNG)
Like a Star @ heaven Heb je een achtergrond gebruikt en er is geen transparantie nodig,
kun je opslaan als JPG.

Zo dit is de eerste afbeelding.

Ga nu naar Display--Document Style zet het nu op--Cartoon
Dan krijg je bovenstaande voorbeeld zonder lijnen.
Render dit weer als Antialias Documenten weer opslaan als PNG. of JPG.

Nu is je tweede plaatje af.

Nu zetten we de Display--Document Style op --Texture Shaded
Nu zie je dat het haar wat er net anders uitzag in cartoonstyle er nu wel doorzichtig uitziet, maar dat maakt hier niet uit.

Render nu zoals je altijd rendert ,normaal dus.

Sla deze ook op en je hebt nu 3 afbeeldingen.

Open nu je fotobewerkingsprogramma,
plak deze 3 lagen over elkaar heen,
speel wat met de dekking van het lagenpallet
en zet de stand evt. anders dan normaal,
dit gewoon even bekijken wat jij mooi vindt.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://bb-art-design.com/
 
Cartoon technieken
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
BB Art & Design :: Lessen :: Poser 5+-
Ga naar: