Aantal berichten : 1013 Leeftijd : 55 Localisation : Almelo Registration date : 22-01-07
Onderwerp: Jessi en James -- Dynamisch haar do jan 25, 2007 8:11 am
Jessi en James -- Dynamisch haar
Jessi en James hebben allebei dynamisch haar. Waar geen matfile bij zit waar je het een kleurtje mee geeft.
Deze zijn te vinden in de librarie--hair Er zijn 2 verschillende soorten haar.
Trans Map: Deze bevat een transparantie map en een texture map.
Strand hair: Deze bevat geen transparantiemap en geen texturen
Je kunt ze allebei een kleurtje geven in de materialroom.
Trans map haar
Oke je hebt dus Trans map haar geladen, ga nu naar de materialroom, en neem het 2e tabblad.
Nu moet er bij Object de naam van het haar staan en bij Materials de delen waar het haar uit bestaat.
Maak nu met de re-muisknop een new node--math--simple color
Verander de kleur van simple color in wat je mooi vindt, gebruik donkere tinten geen lichte.
En verbind deze aan Alternate Diffuse (re-muisknop ingedrukt houden en erheen slepen dan pas los laten)
Ik heb met de kleuren van Diffuse Color en Alternate Diffuse gespeeld en kwam tot de conclussie dat onderstaande printscreens het natuurlijks overkomen.
Met onderstaande settings heb ik gespeeld, maar smaken verschillen duis gewoon even ermee spelen
Strand hair
Oke je hebt dus Strand map haar geladen, ga nu naar de materialroom, en neem het 2e tabblad.
Nu moet er bij Materials de naam van het haar staan en bij Object de delen waar het haar uit bestaat.
Dus net het omgekeeerde van Trans map haar.
Hier is het heel simpel verander alleen de kleur van de Diffuse Colorga je de kleuren van Hair veranderen kun je voor gekke verassingen komen te staan, zie hieronder met de Diffuse Color verandert.
Je ziet nu links onderin de kleur iets veranderen, je ziet het niet veel maar het resultaat is er wel.
Strand haar is zoals jullie zien donkerder bovenaan en lichter onderaan. Zet de Diffuse color niet op lichte kleuren. Zie straks mijn voorbeelden die zijn al licht met een redelijk donkere kleur.
Standaard haar met Diffuse color op zwart
Diffuse color met andere kleuren
Dit zal waarschijnlijk ook met de andere haren voor de ander figuren gaan , maar die ga ik niet allemaal uitproberen het gewoon even een kwestie van in de materialroom spelen.