Aantal berichten : 1013 Leeftijd : 55 Localisation : Almelo Registration date : 22-01-07
Onderwerp: Reflectie / spiegeling maken do feb 08, 2007 1:05 pm
Reflectie / spiegeling maken
Het gaat heel makkelijk in poser 6 ws. ook in poser 7
Laad je figuur geef het een pose en zorg dat het de grond raakt (=ctrl+D)
Zorg met de cameratoesten dat alles wat hoger komt heb wel de camera op Main Camera staan
Houd de re-muisknop ingedrukt en beweeg de muis naar boven. en met de li-hand kun je het verder weg en dichterbij halen. Houd de re-muisknop ingedrukt en beweeg de muis naar je toe of van je af.
Ga naar de materialroom en klik de groundplane aan.
Zoek nu in librarie--materials--glass--en klik glass_1 aan en nu in het tabblad--advanced rechts in het wacros-menu op Add Reflection en je reflectienode word al vanzelf gezet hoef je niks voor te doen.
Ik heb de achtergrond kleur op zwart gezet, maar dit kan natuurlijk op elke kleur. (display--backgroundcolor en kies je kleur)
Ik heb standaard poserlicht gebruikt en niks aan verandert.
Render--rendersettings Zet het op het tabblad--firefly dan op manual settings met een vinkje voor raytrace
en smooth polygons (voor mooi afgewerkte randen) Klik save settings
En nu kun je renderen.
----------------------------------------------
Deze staat op de face camera, geef je figuur een houding en draai deze met de yrotate 139 graden Settings van de facecamera boven naar beneden:
Other: 50mm 50mm 17,200 2,800 0 0,5 0,413 860
Transform: -5,590 0,010 0,217 0 -5 -40
Maar je kunt het zo draaien als je wilt, Voeg nu een One Sided Square toe uit de librarie--props--primitives en vergroot deze en zet het dicht tegen het figuur aan.
Ga naar de materialroom en klik bij Wacros op Add Reflection en je reflectienode is gezet.
Ik heb het standaard licht gebruikt met alleen light 2 in beige/bruin tint gezet (licht) zet je deze op een andere lichte kleur dan is dat de hoofdtoon.
Nu kun je weer renderen met dezelfde settings als boven uitgelegd.
----------------------------------------------
Heb achter het figuur aan beide kanten een One Sided Square geplaats en in het midden van het figuur en deze naar beneden laten wijzen om dit effect te krijgen.